Tuesday, July 10, 2007

Hum...

"Btw babe, du jobbar för mkt, inga uppdateringar alls på din blogg!", sa min kära L till mig idag, (som nu mera har två bloggar Golden Touch och Black Velvet, varav en hon inte har börjat på än men som ser mycket lovande ut! ;)) Och visst är det så; jag har jobbat 8 dagar i sträck nu nämligen, så då har det inte blivit mycket tid över till bloggande, och det är ju lite illa! ;)

MEN, en vattenfast eyeliner är jag ju på jakt efter... Frågan är bara vilken variant jag vill ha; en i pennform eller en sådan som man inte ens behöver vässa. Hum, tror dock att jag skulle måla mindre klumpigt med en eyeliner i pennform, så det lutar åt det... Föreställer mig att det är svårare att få till snygga ögonmarkeringar med en sådan som inte behövs vässas; speciellt att göra tunna linjer med med den! Men så är jag ju aningen klumpig också, så jag måste ha det altenativet som är enklast att jobba med ;)




Dior - Crayon Eyeliner Pencil Waterproof




Lancôme - Le Stylo Waterproof Long-Lasting Eyeliner

4 comments:

Anonymous said...

Ska kanske inte uttala mig egentligen i den här frågan men jag äääälskar Diors "o-vattenfasta" penna. Vattenfasta prylar är jag värdelös på att köpa på mig..:(

Rouge said...

RedHead: Hehe, visst ska du uttala dig ändå! =D Tips kan man aldrig få för många av hehe! ;) Haha det är jag också, tills nu, på grund av att jag verkligen är i behov av dem! ;) Nu är jag sugen på massor av vatttenfasta saker! ;)

Miamaia said...

Bare en advarsel: De vannfaste blyantene har en seigere/mykere konsistens enn vanlige kajaler, og er derfor vanskeligere å spisse og få fint tynne. Skrublyanter kvesser du ved å tegne forsiktig med spissen mot et mykt papir, og det fungerer utmerket.

Rouge said...

Prinsesse Vil Ikke: Ah oki! ;) Jo, jag hade inte valt vattenfast om det inte vore för att jag är tvungen till att ha det om jag vill ha någon form av eyeliner på jobbet som håller! =)Ah nice! =D Tack det bra tipset! =D