Tuesday, April 24, 2007

Utmanad!

Härliga skönhetsbloggaren Make It Up utmanar alla som känner för det, och utmaningen går till på följande vis:

Den här gången vill jag veta vilka 3! (svårt va?) smink-produkter ni skulle välja att sminka er med för resten av livet om ni var tvugna att välja? Gärna en liten motivering varför också.

Ingen enkel utmaning alltså, men visst hänger man på! =D Och det tycker jag ni också ska göra! ;)

Här kommer min lista:

Mascara: Det är det första jag kommer att tänka på faktiskt, och skulle jag bara få välja en enda produkt att använda så skulle det definitivt bli en riktigt bra volymmascara. Därför att den gör stor skillnad för hela ansiktet; lite mascara gör att jag ser 19934656 gånger piggare och fräschare ut.

Vad jag använder för mascaror varierar, och därmed varierar också vilken mascara jag har som favorit. Just nu kombinerar jag i alla fall Helena Rubinstein - Lash Queen, och Dior - Dior Show, och dessa ger minsann snygga fransar! ;)

Concealer: Min Helena Rubinstein - Magic Concealer är verkligen fantastiskt bra, och är ett måste för att täcka mina mörka ringar under ögonen. Den täcker också väldigt naturligt, och ljusar upp ordentligt, så man får en hälsosam lyster under ögonen istället för mörka ringar! ;) Sedan är den också bra för att täcka rödheten invid näsvingarna, och använda invid amorbågen vid läpparna för att framhäva dem! Denna produkt är verkligen ett måste!!!

Löspuder: Mitt älskade löspuder; Chanel - Poudre Universelle Libre som jag har tjatat om vid flera tillfällen tidigare i bloggen! ;) Men det är helt fantastiskt, och det som är mest fantastiskt med det är den otroliga lystern som det ger ansiktet. Jag har aldrig stött på ett löspuder som ger sådan otrolig lyster tidigare! Det är verkligen ett mirakel för trött och glåmig hy, och därmed räddningen på tidigt morgonen!

Utöver denna otroliga lyster, så ger det en sidenmjuk satinfinish, som är enormt snygg och behaglig! =D Och den innehåller inte något skimmer (som man kanske kan tro då den ger sådan lyster), utan det ger samtidigt ett matt resultat som håller jättefint under dagen! En produkt jag bara inte skulle kunna leva utan alltså! ;)

Så dessa pärlor skulle det alltså bli om jag var tvungen att välja vilka sminkprodukter jag skulle använda resten av livet! ;)

5 comments:

Nickan said...

Hej!
Var hittar man det fantastiska Chanelpudret?? Är sugen på att testa...
/Nicolina

Anonymous said...

Visst var det faktiskt ganska svårt? Jag gjorde oxå utmaningen..

Rouge said...

Nicolina: hej hej! ;) Det hittar man på Åhlens, Kicks eller NK, eftersom de har Chaneldiskar! =D

Annars finns det på www.strawberrynet.com, och om du undrar hur man beställer därifrån så kan du kolla denna länken: http://lemakeup.blogspot.com/2007/01/strawberrynet-fr-man-betala-tull-och-r.html! ;) Tror det är något billigare på strawberrynet! =)

Mia: Ja, det var det verkligen! :O Jag har så många favoriter, så det är svårt att välja! ;) Oh, kul, ska kolla in vad du skrev! =D

Anonymous said...

Hej, Vilken färg använder du på chanelpudret? Jag tänkte beställa från Strawberrynet och har inte möjlighet att prova innan för där jag bor finns inte Chanel.

Rouge said...

Anonymous: Hej! =) Jag har "nr 20 Clair", passar mig med ljus hy jättebra! ;) På Strawbberrynet ser den nyansen på deras färgruta eller vad man ska säga, ja den ser väldigt orange ut där, men det är den inte i verkligheten! =)Och kollar man på själva bilden dom har där så ser man också att det inte är orange! Ja för hade det varit det så hade jag aldrig kunnat använda det förstås! ;)