Saturday, April 21, 2007

Recension: Dove Summer Glow

Jag har testat denna produkt endast en gång nu, och som bekant ska den bygga upp en lätt solbränna gradvis. Den finns ju i två styrkor "fair to normal skin" och "normal to dark skin", och jag testade den förstnämnda eftersom jag är blek. Till och börja med så tycker jag att det är ett bra bodylotion, därför att det är lättapplicerat, går ganska snabbt in i huden, gör den mjuk och till en början luktar gott.

Och efter ungefär ett par timmar började en lätt färg uppkomma på min hy, lite guldbrun, och det var ju trevligt och såg rätt fint ut. Den goda doften som bodylotionet hade då man applicerade det hade efter denna tid ersatts av brunutansoldoft, och den är jag inget fan av. Luktar inte speciellt gott, som tur var var Doves brunutansoldoft inte så farligt stark i alla fall, men det är ju ändå inte trevligt. Men jag var i alla fall rätt nöjd (på grund av att jag tyckte att jag ändå hade fått rätt fin färg) tills jag hoppade in i duschen nu idag, och då var jag rätt så gulbrunrandig på benen och fötterna, och det så väldigt ojämnt ut lite varstans. Hade inte direkt sett detta tidigare eftesom jag hade haft långbyxor och strumpor på mig annars och inte kollat hur benen såg ut, utan bara slängt någon snabb blick på dem tidigare, men nu när man skulle in i duschen såg man hur ojämnt det var =P. Visst, detta syntes inte jättetydligt eftersom färgen var rätt svag, men ändå. Det var ju ojämnt och då känns det ju verkligen inte snyggt. Därför gjorde jag en ordentlig kroppspeeling i duschen.

Att jag aldrig lär mig alltså ;) Detta är tredje året i rad (tror jag) som jag gör misstaget att köpa på mig någon brunutansolprodukt, och alltid slutar det illa! ;) Det är ju trots allt snyggare att ha blek fräsch hy, än att ha ojämn brunutansolprodukt över hela kroppen som ser helt onaturligt ut! ;) Men att bli brun med hjälp av en liten lotion låter så lockande, så det är väl därför jag faller för det om och om igen! En del kan ju det där med brunutansol och får det snyggt och så, men jag är inte en av dem så jag får allt ta och hålla mig undan från sådana här produkter i fortsättningen! ;)

Denna produkt får dock en trea i betyg, eftersom den ändå ger ganska snygg färg, och för att det är ett okej lotion som återfuktar rätt bra. Men det blir ojämnt när man applicerar det (ja för mig då =P), och jag kommer därför inte att använda den igen.

Betyg:

R R R R R

9 comments:

Anonymous said...

ajdå! vad synd att det inte fungerade för dig,. själv har jag inte sett till några ränder eller ojämnheter med min dove :S
kanske bara inte kollat tillräckligt noga :P Pusss babe

Anonymous said...

Synd att den inte funkade så bra. Jag har inte testat den (tänkte göra det men den fanns inte i den ljusa styrkan) men köpte Natusan Holiday skin istället och är hur nöjd som helst! Har användt den i några veckor nu och lyckats få till en snygg glow. Den återfuktar bra också, även att jag är en torris. Så om du ska försöka en gång till så är mitt tips att testa den :) 36 kr på Willys.
Mvh. Pyrah

Rouge said...

Foxy: Hihi, oki sweetie! ;) men du hade väl inte smörjt in det på hela kroppen va, för jag upptäckte inte heller ränder när jag testade den lite grann sådär, utan det var när jag väl hade smörjt hela kroppen! pusspuss! ;)

Pyrah: Aha oki ;)Tja det låter ju jättebra! ;) Oj, det var ju riktigt billigt! =D Har läst att den ska vara bra också! ^^

Ivana said...

Jag har också bestämt mig för att lita på solen & steka mig så. BUS produkter blir aldrig helt perfekt, det är bara att inse det :)

Rouge said...

Ivana: Ja, precis! ;) Det blir ju aldrig helt perfekt =) I och för sig blir jag bara mindre blek när jag steker mig i solen! ;) Ja, inte direkt brun alltså ;) Brun utan sol kan dock göra mig brun, men det blir inte jämnt och snyggt! ;) Så det är inte lätt det här ;)

Anonymous said...

Synd att den inte passade dig, jag har inte sett en enda fläck av de produkterna. Kanske din hy helt enkelt inte tar upp bus-produkterna så lätt, har läst nånstans att inte alla kan använda såna produkter av nån anledning, har något med det yttre hudlagret att göra tror jag?

Rouge said...

Maria: Yes! =) Härligt =) Aha, oki! Ja så kanske det är ja! =)

Anonymous said...

Jag blir enbart gul, om än jämnt gul, av både Natusan och Dove. Den enda som funkar för mig är Piz Buins gradvisa BUS. Den luktar typ klassisk solkräm, dvs. inte så gott, men inte heller typiskt BUS. Lite dyrare dock.

Rouge said...

Linda: Ojdå, ingen hit det! :O Bra att den fungerar i alla fall! Jättebra tips! ;)