Friday, April 27, 2007

Gårdagens shopping!

Igår blev det ju som sagt lite shopping i solskenet, och bildbevis utlovades också! Så här är alltså vad jag köpte:



Depend - Silicumstärkare (150 kronor): En nagelstärkare (som ej innehåller formaldehyde, kamfer och toluen), som är för alla nageltyper, och "Stärker och skyddar nageln. Verkar omedelbart", står det på förpackningen. På grund av att mina naglar skivar sig som bara den nu, och jag har inte provat någon nagelstärkare tidigare (tror jag inte i alla fall, fast jag har för mig att jag köpte något sådan från Mavala för riktigt riiiiktigt längesedan då jag gick i femte klass haha, minns att det luktade riktigt brutalt illa och gjorde mina naglar riktigt torra och trasiga, ja om det nu ens var en nagelstärkare och inte någon annan "nagelvårdsprodukt"! ;))

Det fanns i alla fall prov på Åhlens så man kunde pensla på lite, och det verkar som den fungerar riktigt bra! =D Nageln jag provade den på känns väldigt hård och motståndskraftig! ;) Och det ser ut som att en större flisa på den nageln jag penslade på har vuxit ihop fint med resten av nageln faktiskt! :O Den torkade dessutom vääldigt fort, och den luktade inte fruktansvärt på något sätt, lite svagare än vanligt nagellack; det är ju trevligt för vissa nagelprodukter kan ju lukta helt brutalt illa!

Men men, om den veeerkligen fungerar får man ju först reda på när man har gjort iordning och målat på naglarna ordentligt. Och framförallt när man har använt den ett tag! ;)



Depend - Nagelbandspusher (20 kronor): Produkt för att skjuta tillbaka nagelbanden, och kan enligt Depend också användas för att ta bort hudavlagringar på nageln.

Mina nagelband är i riktigt dålig form nu och behöver verkligen fixas och snyggast till. Har inte fixat dem sedan jag gjorde fransk manikyr på i februari. Mycket illa alltså! ;)



Ögonmakeup Remover Pads 80 st - Utan Olja (38 kronor): Random märkeslös (eller är det Åhlens egna? :O) superbillig (38 kronor för 80 pads) ögonmakupremover som är oparfymerade och milda. Och jag testade ju dessa pads igårkväll, som innehåller "rengörande och återfuktande lotion" enligt förpackningen. ;)

Och de var väldigt små så det behövs en pad för varje öga, men de var faktiskt riktigt bra, och vääldigt milda! =D Framförallt så var padsen också väldigt fräscha, inte sådär äckliga, som många andra removers och remover pads som ska vara oljefria (men som ändp känns rättså oljiga) kan vara. Man bara håller padsen på ögat några sekunder och trycker väldigt lätt, och upprepar detta några gånger så är det borta, jättesmidigt och lätt! ;) Och inget äckligt kladdade! Fabulous tycker jag! =D

3 comments:

Anonymous said...

hehe,. ohh nice! Kanske att man skulle investera i sånna pads! =D
skulle inte sitta helt fel med nagelvården också :) hihi.. pusss

Rouge said...

Golden: Ja de var verkligen ett riktigt budgetfynd! =D Hihi, nepps! =D pusspuss! ;)

Anonymous said...

Var köper man sådan pads?
vad heter produkt märken?