Saturday, March 10, 2007

Utmanad!

Har blivit utmanad av Sabine ;), och utmaningen går till på detta sätt:

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Och här kommer mina små egendomligheter:

1. Gillar ej lösgodis, eller alltså jag gillar det, men det är inte SÅ gott som jag tycker att godis ska vara, ;) Föredrar, chips, choklad och popcorn.

2. Är pedant. Ett exempel är att jag kommer hem från någon föreläsning eller seminarium, och så har jag stökat ner lite på tex skrivbordet kvällen innan eller på morgonen, och då måste jag, innan jag sätter mig och börjar plugga eller kanske tar en macka och kaffe, eller kanske både och. Ja, då måste jag plocka iordning, innan jag sätter mig, för annars får jag ingen ro. ;)

3. Dessutom är jag också alldeles för perfektionistisk för mitt eget bästa, tex när jag sminkar mig så måste varje ögonfrans ligga rätt för annars irriterar jag mig på det resten av dagen haha, ja om dom ligger konstigt och jag inte hinner rätta till dem ;)

Eller när jag skriver en tenta så är jag så nogrann och eftertänksam att det inte ens händer något förrän i sista minuten, vilket leder till att jag sitter uppe hela natten sista dagen och skriver ner större delen av det som har snurrat runt i mitt huvud under veckan som hemtentan ska göras. Men hey, jag brukar få bra betyg, men detta är verkligen ingen hälsosam metod. Saker tar för lång tid när man är så perfektionistisk som jag, och det är inte bra helt enkelt. :P

4. Måste ha morgonkaffe, för annars dör jag. I alla fall nästan! ;) Får huvudvärk, och det känns som att hjärnan väger 500 ton, allt jag gör går i slowmotion takt och jag somnar lite random några timmar senare. (Haha, ja inte i skolan, men hemma på eftermiddagen ;)).

5. Enligt mina närmaste är jag väldigt muppig, vad nu det innebär. Fast jag tycker inte att jag är speciellt muppig. Kallas ibland även för Muppi till följd av detta :P Till exempel av min kära vän Foxy. ;)

6. Har lite fotografiskt minne faktiskt. Om jag läser någon text någonstans så kommer jag ofta ihåg exakt hur det stavas. Ett exempel är när man är ute och spanar på skönhetsprodukter, tex ansikskrämer; de brukar ju ha långa besvärliga namn på franska, och har jag tittat på för- packningen en gång och läst vad det står så kommer jag oftast ihåg exakt vad den heter, och hur det stavas dessutom. Mohahaha, mycket praktiskt om man är ute och kollar efter en ansiktskräm tex, och går igenom hur många som helst, och dessutom kommer ihåg exakt vad de heter sedan. ;)

Ett annat exempel är då jag i nionde klass hade ett glosförhör på en spanskalektion. Jag hade glömt att öva på glosorna, men innan förhöret sa läraren att hon skulle hämta något hon glömt till lektionen, och då passade jag på att läsa igenom de tio glosorna. Läraren var borta ett par, tre minuter, och sen kom hon tillbaka och förhörde oss. Då förhören var rättade, någon lektion senare, hade jag endast ett halvt fel. ;) Tja, mycket praktiskt är det att kunna mata in ord i hjärnan snabbt, speciellt långa och svåra sådana. ;)

Well, detta var mina egendomligheter! (och hjälp vad långt det blev :O, undrar om någon orkar läsa detta egentligen haha! ;)). Enligt reglerna i utmaningen ska man välja ut sex personer som ska göra utmaningen, men jag tycker det är så svårt att välja ut folk. Därför får de som har lust anta utmaningen! =D

4 comments:

Angus said...

självklart orkar man läsa :) alltid kul att läsa folks knäppa egenheter.

Rouge said...

Angus: Hahaha! Vad bra! ;) Ja, det har du allt rätt i ja, det är väldigt kul att läsa om folks egenheter! ;)

Anonymous said...

puss puss! nu är det snart sovar dags för moi! Såklart man orkar läsa babe.! :D //Linda

Rouge said...

Linda: Åh mysigt! ;)haha,så bra sweetie!;)pusspuss! ;)