Monday, March 19, 2007

Att få den snyggaste böjen på fransarna!

Jag får den snyggaste böjen på mina fransar genom att först; böja med ögonfranstången ganska långt in på fransarna, ja så att jag får med alla fransar (var väldigt noga med att få med alla fransar, för det blir snyggast då; de allra, allra minsta längst in kanske inte går att få med, men de i ytterkanten är mycket viktiga att få med för att få ett snyggt resultat). Många nöjer sig endast med detta.

Den snyggaste böjen får man dock om man upprepar denna process, d.v.s. tar ett nytt tag lite längre ut, och ett nytt tag till; ytterligare lite längre ut, tills man kommer till franstopparna. Gör man på detta vis får man en fin riktigt fin båge, och en mer naturlig böj! ;) Böjer man endast på ett ställe kan det bli mer som ett veck på fransarna, och att fransarna står rakt upp från där vecket börjar.

Och jag måste passa på att avsluta med en fråga om Shiseidos Eyelash Curler, och frågan är förstås; är den så bra som många säger, eller är den bara överhajpad? ;)


Shiseido - Eyelash Curler

11 comments:

Anonymous said...

Jag tycker min Shiseido är bra! Lätt bättre än alla Kicks- och H&M-varianter i alla fall så den var värd pengarna (vilket iofs inte blev mer än någon hundring på eBay).

Anonymous said...

Jag har Shiseidos böjare och jag kan ärligt talat inte känna ngn skillnad på ngn annan. Så om den är bättre, tveksamt!

Rouge said...

Ellinor: Det låter ju bra! ;) Inte dumt heller att du köpte den billigt på ebay också! ;)

Mia: Alright! ;) Verkar som att man antingen älskar den och tycker att den gör jättestor skillnad, eller att man inte tycker den gör skillnad alls! ;)

Anonymous said...

Jag hade en kanonbra böjare från Body Shop - den var suverän.

Men är det inte Shu Uemuras som är så där JÄTTEhajpad, snarare än Shiseido?

Anonymous said...

Jag har Shiseidos och jag ÄLSKAR den! Fick jag bara ha kvar en endaste sak i sminkväskan så skulle det bli den. Det bästa med den är att den inte är så välvd som andra böjare (jag har asiatiska ögon och vanliga kommer inte åt mina fransar) utan den får verkligen tag i alla mina fransar. Sen är gummidynan rundad istället för helt platt som på många andra vilket gör att man får en riktigt snygg böj på fransarna. Inte den den L-formande böjningen som man lätt får med andra. Som sagt var Shiseidos ögonfransböjare är guld värd! :)

Anonymous said...

babe,. ville du ses imorgon? Har hål 11,20 till 13,15. Om du vill ses kan du väl höra av dig innan dess någon gång,. puss och kram!
//Linda

Rouge said...

Bjooti: Hehe, det låter ju toppen! =D

Jo, det förstås, men Shiseidos verkar rätt hajpad också! ;) Känns dock som jag har läst om den massor och åter massor av gånger! ;)

S: Hihi, låter ju super det! =D Man blir sugen alltså! ;)

Linda: Hihi, jag vill alltid fika med dig vettu! ;) Men jag vet inte om jag kan idag för min stackars nyopererade älskling var väldigt dålig nu ikväll åså, hans näsa har gjort jättejätte ont, och han är väldigt orkeslös och svimfärdig! Så jag får ta hand om honom imorgon sweetie! =) Usch, jättesynd om honom nu! Men sedan när det läker så blir det nog väldigt skönt för honom, så han slipper nästäppan, hostan och torrheten i halsen! =)

Sedan är jag själv rätt död också började nio idag (och gick upp klockan sex och duschade, det var inte dåligt för ett morgonmonster som mig! ;)), så var det föreläsning, och sen skrev vi en diskussionssammanfattning från förra seminariet! Long dag alltså! Men vi får höras! Nu ska jag sooova, är trött to the max nu, håller på att somna medan jag skriver! ;) Men pusspuss sweetie! ;)

Anonymous said...

hihi oki sweetie! =D
hoppas han mår bättre snart och att du får vila ut lite, det behöver du :)
puss pusss söt!
//Linda

Rouge said...

Linda: Hihi, mmh! Tack sweetie! ;) pusspuss sötis! Hoppas allt är bra med dig! ;)

Anonymous said...

Tycker att shiseidos är lite vassare än t ex Kicks! man behöver inte böja lika hårt o lika länge! Med tanke på att många sminkprodukter som man köper kostar 200-300 kr och ändå tar slut efter ett tag tycker jag det känns värt att investera i ett lite dyrare sminkverktyg eftersom man trotts allt kan ha den "resten av livet" :)

Rouge said...

Annie: Ja, det är alltid smidigt med saker som går fortare! ;) Japp det har du nog allt rätt i! =)