Saturday, January 27, 2007

Solpuder

Är något som är härligt att ha till hands såhär i vintertider när man är som blekast. Man sveper lätt på det med en stor puderborste över "kindäpplena", näsryggen, pannan, hakan och halsen (och lite i urringningen, om man har en sådan för dagen, haha ;)) , och får på så vis lite lätt färg och fräschör! ;)

Viktigt är dock att hantera det med försiktighet då man är som blekast, för det är lätt att det kan se riktigt illa ut om man tar för mycket, och detta speciellt om man är blek. Men även om man är brun är det aldrig snyggt med för mycket solpuder heller för den delen. Mitt bästa tips om man har råkat borsta på för mycket; är att tona ner det, genom att svepa vanligt transparent löspuder över tills man får önskat resultat. =)

Jag tycker dessutom att de rosiga kinderna underskattas såhär års, och istället försöker man tämja blekheten med (ofta alldeles för mycket) solpuder! ;) Väldigt synd! För en fräsch naturlig makeup med rosiga kinder är enormt snyggt också! Glöm inte det! =D



Min favorit: Too Faced - Caribbean in a Compact

2 comments:

Anonymous said...

Är det bra Too Faceds solpuder? Jag har varit sugen på att prova det rätt länge, men blev lite skepisk när deras andra puder var så dåligt...

Rouge said...

Ja, för mig är det jättebra! =D Enormt fräsch färg som ser väldigt naturlig ut, inget orange alls... Och det är väldigt diskret skimmer i också... Tror inte det är så som med det andra pudret du provade =) Är också nojig för för, för mycket skimmer, och för att det ska se glansigt ut.. Men detta ser bara riktigt fräscht ut, och ger en sådan härlig färg! =D Älskar det! =D Slog till på det i somras efter att jag hade läst recensioner på blush, och den hade fått 5 av 5 från alla där då! ;)