Saturday, January 20, 2007

Snart i behov av en ny ögonkräm...

Men vilken ska man välja? Alltid lika svårt... Det jag eftersöker är i alla fall att den ska vara väldigt fuktgivande i första hand (men absolut inte för fet, så att den lägger sig utanpå eller tar 100 år på sig att gå in i huden), sedan får den gärna dämpa de mörka ringarna under ögonen. Guerlains ögonkräm blir det inte igen igen i alla fall, därför det är ju så irriterande att färgen på korken flagar av hela tiden. Hum, den där kanske, eller den här, eller kanske den här? Kanske denna, eller den här? Tja, hur svårt som helst är det i alla fall...

9 comments:

Anonymous said...

All about eyes från Clinique har jag hemma, den är riktigt bra faktiskt :) Inte alls för fet, och den sjunker snabbt in. En annan favorit är "Tea eye gel" från Make up Store, en ögongelé som jag har i kylen. Jätteskönt med en kall ögongelé!

Anonymous said...

Testa HRs! Gillar den oranga burken och så skulle det vara kul att få höra en recension på den sen :)
Annars är all about eyes helt okej.

Rouge said...

Hoho, kände lite på dessa båda krämer igår när jag var i stan faktiskt! ;) All About Eyes kändes väldigt fuktigivande och skön, men såg inte ut att vara en kräm som gör nått för de mörka ringarna. ;) Helena Rubinsteins's fastnade jag lite för också, därför att den verkade så ljusreflekterande och verkade ljusa upp, den var fuktgivande också men jag funderar på om den kanske inte är tillräckligt fuktgivande. Hum, hehe tja svårt att säga när man bara provade på handen i och för sig hehe! =)

Anonymous said...

Nej all about eyes funkar inte på de mörka ringarna. Inte på mina i alla fall!

Rouge said...

Oki, kanske ska ta och köra på Helena Rubinsteins ögonkräm då! =D

Anonymous said...

Jag tycker du ska pröva Lancômes Hydra Zen. Det är min favortit =D

http://makeitup.blogg.se/221006181015_its_all_fun_and_games_until_some.html

Rouge said...

Tack för tipset! ;) Kul att höra att den funkar så bra för dig! =) Har redan provat den här, och den funkade tyvärr inte lika bra på mig =( Den sjönk inte in ordentligt, utan la sig mer utanpå och kändes fet, och detta fick min concealer att glida iväg! :O OM det nu inte är så att jag blandar ihop denna med någon annan kräm från Lancôme, för du skriver in din recension att den är géleaktig i konsistensen, och det var inte den jag testade. Den jag testade var som en vanlig vit hudkräm, och inte sådär géleaktig i konsistensen. Fick min hydra zen kräm med när jag köpte mascara nämligen.

Anonymous said...

Eller så väljer du helt enkelt en billig som Niveas, jag tycker att den är riktigt bra för mig. Sen om du inte skulle tycka om den är ju inte 80kr hela världen.

Rouge said...

Tack för tipset! =D Får ta och kolla in den ;) Nepp 80 kronor är inte hela världen nä! ;)