Wednesday, January 3, 2007

Recension: Laura Mercier Matte Eye Color

Denna ögonskugga har jag i nyansen pure white, och jag använder den som basskugga. Det jag ska recensera är därmed hur denna ögonskugga är som basskugga:

Efter att ha använt den några månader tillsammans med olika ögonskuggor är jag enormt nöjd. Detta därför att den motsvarade mina förväntningar på pricken; resultatet blir transparent och mycket naturligt, samtidigt som den jämnar ut hudtonen på ögonlocken samt under ögonbrynen och ljusar upp en smula. Den är också ett mycket bra underlag för ögonskuggor, vilket man förstås förväntar sig av en basskugga, och den håller sig snygg hela dagen.

Själva konsistensen på skuggan känns väldigt lyxig och finmalen, och den glider lätt och smidigt på ögonlocket. Verkligen den perfekta matta basskuggan enligt mig! Att den är så matt och diskret gör ju dessutom att den passar utmärkt till vardags.
Betyg:

R R R R R

3 comments:

Anonymous said...

Blir det "naturligt" då? Jag bara undrade eftersom färgen är vit och jag själv kan känna att en beige skugga ser mer naturlig ut.

Rouge said...

Det blir väldigt naturligt och transparent, färgen på ögonlocket och under ögonbrynen jämnas ut snyggt bara =) tycker att dom flesta skuggor som man vill ha som basskugga är alldeles för färgrika... både vita och beiga, och jag gillar denna skugga just för att den ser så enormt naturlig ut! =) Jag är också väldigt blek så denna skugga passar mig jättefint, men jag tror även att den skulle passa människor med lite mörkare hudton eftersom den är så pass transparent =)

Rouge said...

Jag är också medveten om att man ofta rekomenderas att använda en ljust beige skugga som basskugga, och att det dessutom är det som känns och ser mest naturligt ut för många. Men vi alla är ju så olika, så man ska ju pröva sig fram, och använda det som känns bäst för en själv =D

Men jag är verkligen inte förvånad över din fråga, därför att många vita ögonskuggor är ju väääldigt vita, och det kan ju se rejält skumt och framförallt onaturligt ut om man använder en sådan som basskugga =) En ljust beige skugga kan också se för gul ut på mig, vilket gör att den nyansen också kan se onaturlig ut för mig =)

Men Laura Merciers matta vita skugga är den perfekta nyansen för mig! För att få det där transparenta, naturliga och snygga resultatet man vill ha =)

Hoppas att du fick svar på din fråga, för ett långt svar blev det iaf hihi ;)