Monday, January 29, 2007

Recension: Helena Rubinstein Lash Queen

Nu har jag använt den här mascaran i ungefär en månad, och nu är det alltså hög tid för en recension av den.

Det börjar inte bra med denna mascara som faktiskt heter Lash Queen, och första appliceringen blir en besvikelse. Mina fransar har då endast fått lite färg, och ser väldigt taniga och anspråkslösa ut. Lash Queen, yeah right?!

MEN jag har testat så många olika mascaror genom åren så jag vet förstås med mig att det kan se ut så första gången man använder en helt ny mascara (det gäller naturligtvis inte alla mascaror, men det kan vara så med en del), eftesom de ofta är tunnare i konsistensen ibörjan. Den här macaran var dock exceptionellt tunn, och tycktes inte fastna på borsten och sedan på fransarna. Därför väntade jag på att konsistensen skulle tjockna med tiden, och det gjorde den minsann! =D (Dock gick det ganska långsamt. :P)

Ungefär en till två veckor senare börjar det ordna upp sig, och det går enkelt att bygga upp snygg volym, och fransarna blir fint separerade. Hållbarheten är också super, den sitter där den ska hela dagen trots att man går i ösregn och har glömt paraplyet! ;) Inget jobbigt fällande eller flagande heller! Dessutom klumpar den aldrig för mig, vilket också är jätteskönt! Den verkar dessutom skapa bättre och bättre volym med tiden!

Betyget blir fyra av fem möjliga, därför att den från början gav mig så taniga fransar och tog lång tid på sig att utveckla sig till en riktigt bra mascara. Men i övrigt är det en toppenmacara, som klarar mina krav bra!

R R R R R

9 comments:

Anonymous said...

Haha, men då kommer man ju aldrig att vilja köpa en ny om den bara blir bättre och bättre :P

Rouge said...

Hahaha, nä! =P

Anonymous said...

Oj, det kanske är ngt att prova? Är på jakt efter den utlimata mascaran.

Anonymous said...

Ja har haft denna mascara och har aldrig varit så besviken!! den bara trillar av, ja ser ut som en panda efter en timma och jag brukar inte ha detta problemet alls! mkt skumt! dock såg det bra ut när ja applicerade den, det blev mycket om mann säger så.
ja köpte iof min ganska snart efter den lanserats, dom kanske ahr bättrat till den? någon annan än jag som haft samma problem!?
Sandra

Rouge said...

Mia: Den är värd att prova om man orkar vänta på att konsistensen ordnar till sig, och det tar ju ett par veckor. =) Och det är rätt segt att använda den undern den tiden då den inte ger nått vidare resultat. Men om man orkar med det, så har man ju en bra mascara efter ett tag! =)

Sandra: Usch, vad tråkigt! På mig sitter den som berget verkligen... Kanske har dom det =) Och visst är det underligt hur produkter kan fungera så olika för olika personer... På recensioner på makeupalley.com har tex just denna mascara fått högsta betyg, men också lägsta betyg av olika personer... Men men, det är väl så det är med skönhetsprodukter! =)

Anonymous said...

Tror ändå inte de gjort om formulan. Jag köpte min precis när den kommit ut i butikerna och det blev direkt en favorit festmascara just därför att den gav fylliga fransar och satt som berget!
Det här med mascaror är knepigt..

Rouge said...

Nyans: Yes, mycket knepigt är det verkligen... Har inte hittat den "ultimata mascaran som man inte kan leva utan" ännu ;) Hoppas man hittar den någon gång iaf! ;)

Anonymous said...

Man kanske ska ha 2 stycken då. En gammal och en ny :-)

Rouge said...

Hehe, ja precis! Det vore utmärkt att ha! ;)