Tuesday, January 30, 2007

Liparazzi - Skräpigaste Desginen Någonsin

För något halvår sedan satt jag och spanade på Eleven, och funderade på att köpa mig ett Liparazzigloss. Men det blev aldrig av, trots att jag funderade på att köpa det massor av gånger. Tur var väl det, för ganska nyligen fick jag syn på Liparazziglossen på Kicks. Och de motsvarande alls inte mina förväntningar; för det första såg de riktigt skräpiga och billiga ut, och själva glosset och nyanserna som fanns att välja på var väldigt tråkiga och intetsägande.

Jag är inte heller ensam om denna iakttagelse; bloggaren Make Me Up tyckte detsamma om dessa oerhört oglammiga förpackningar. Det värsta är inte att det bara såg riktigt billigt ut, utan som sagt, verkligen skräpigt. Priset på glossen är löjligt högt, eftersom det faktiskt ser ut som någon slags leksak av sämsta kvalité. Kinderäggsleksakerna har högre lyx, och kvalitétsfaktor på sin design än vad detta gloss har. Fruktansvärt.

Liparazzi

5 comments:

Anonymous said...

ow, själv använder jag nåt läppmojs från dior med glitter i och det är superduper! ^__^

Rouge said...

Hihihi! =D Så bra! =D Själv har jag faktiskt inte provat något diorgloss än, för jag har inte hittat någon nyans som tilltalar mig tillräckligt mycket! ;) Men men, det kommer så mycket nya glossnyanser ofta, så det kommer säkert inhandlas något diorgloss för eller senare! ;)

Anonymous said...

Hahaha :D Vilken härlig liknelse med kinderäggen! Men, det är ju sant!

Rouge said...

Hehe, tack! =D Ja det är ju verkligen det, sad but true! ;)

Anonymous said...

Hej!
Jag var inne på kicks, så bad jag om ett läppglans med plumping effekt, så fick jag just denna liparazzi. Totalt lurad! Kostade multum och känns precis lika bra som klöver vaselin. Det man betalat extra för är spegeln och lampan, och de hade jag inte ens en aning om när jag köpte den!
Känner mig väldigt lurad. Ska gå tillbaka och klaga såfort jag får tid.