Friday, January 5, 2007

Recension: Essie Nail Corrector Pen

Då var denna lilla penna äntligen testad, och mitt allra första intryck av den var tyvärr inte speciellt positivt därför att spetsen som man ska avlägsna det överföldiga lacket med var nästan helt torr (det ska vara remover i spetsen som gör den fuktig så att den ska kunna ta bort nagellacket).

Men jag satt och försökte gnugga en stund innan jag insåg att den inte var tillräckligt fuktig. Men som tur är, så är ju den här lilla pennan påfyllningsbar, och därför fyllde jag på med nagellacksremover. Detta var lite söligt, men väldigt enkelt. Därefter blev spetsen på pennan tillräckligt fuktig, och det gick rätt så bra att ta avlägsna nagellacket som hade kommit utanför. Dock måste man vara noga med att hålla pennan rakt ner så att spetsen håller sig fuktig, vilket jag tycker är aningen besvärligt. Åtminstone då man har pennan i vänster hand när man är högerhänt, eftersom man inte är lika stadig på den handen. Betyget på denna penna blir därför inte så högt, därför att jag hade förväntat mig att det skulle gå lite smidigare än vad det nu gjorde, och kanske removern hinner avdunsta från pennan till nästa gång man ska använda den. Då måste man ju fylla på inför varje gång man ska använda den och det är inte speciellt praktiskt. Det ska dock tilläggas att denna penna är bättre att använda för ändamålet, än tops och remover.

MEN, det här är ju som sagt allra första gången jag har använt den, och ett uttlåtande om den kanske är förhastat efter en enda gångs användning. Efter ett litet tag, då man har fått in tekniken så kanske denna penna är toppen och oumbärlig. En uppdatering av denna recension efter en tids användande är därför på sin plats, och kommer såklart att publiceras på bloggen.

Betyg:

R R R R R

No comments: