Friday, January 5, 2007

Ett bra rouge...

...är härligt att ha till hands klockan alldeles förtidigt på morgonen, då man känner sig lite blek och glåmig. Just rouget är det som ger ansiktet lite färg, och gör att i alla fall jag känner mig lite piggare på morgonen. Jag tänkte därför tipsa om mitt favoritvardagsrouge:

Det är Chanel Iréelle Blush - Be-bop, som jag verkligen inte kunde motstå att köpa på grund av den härliga rosa nyansen. Detta rouge ger mig rosiga kinder på ett väldigt naturligt sätt, och ser inte ut som om det vore ditmålat. Det ska dock tilläggas att en del (på www.makeupalley.com bland annat) upplever detta rouge som alltför subtilt, och menar också att pigmenten inte fastnar på borsten. För mig stämmer detta då jag använder min stora runda rougeborste, men inte då jag använder medföljande rougeborste som fångar upp en lagom mängd rouge (dock brukar jag borsta rouget jämnt med min vanliga rougeborste då rouget väl är applicerat på kinderna).

Just detta rouge är också väldigt bra om man som mig tenderar att ha en smula bråttom på morgonen. Detta därför att om man har ett mer välpigmenterat rouge och applicerar det i farten på morgonen är det stor risk att det blir för mycket färg på kinderna, och att blir en otrevlig och onaturlig kontrast mot resten av ansiktet. Jag själv har väldigt blek hy, och då är ju detta extra lätt hänt. Jag misstänker också att just detta Chanelrouge passar väldigt bleka människor bättre än människor med mörkare hy. Det kan kanske även tänkas att rouget skulle vara allt för transparent för dessa.

Men visst är välpigmenterade rouge bra, om man har tid att fixa rätt mängd rouge på borsten och att borsta på dem med försiktighet förstås, men att vara nogrann jättetidigt på morgonen bara en liten stund efter att man har gått upp ur sängen är inte min starka sida.

4 comments:

Anonymous said...

Åh, Chanel har så vackra saker! Jag är dock väldigt förtjust i necessärerbjudanden och låter mig bara mutas av sådana, har inte sett att Chanel har haft något sådant erbjudande så då är jag lite för snål att handla av dem. Köper därför mycket Clinique, Dior, Lancome och Clarins eftersom dessa märken är bra på sånt!
:-)

Rouge said...

Ja, verkligen, och väldigt hög kvalité på det mesta! Älskar Chanel ;)

hum, nej det har dom nog inte, för jag har inte heller sett till några sådana erbjudanden... hihi, men visst är det sött med necessärerbjudanden, och praktiskt eftersom man får prova på flera produkter! =D Yes, de är verkligen bra på sådant! ;)

Anonymous said...

Den ser mysig ut, så där mjukt!

Rouge said...

Linda: hihi, ja mjukt ser det ut att vara ;) Tycker den designen på rouget är jättehärlig!