Thursday, January 25, 2007

Fabulous Hudvårdshopping!

Åh, precis när det känns som alla mina hudvårdsgrejjer tar slut samtidigt, så får jag tips av NyansDermalogicas hudvårdskit för torr hy. Perfekt för mig som länge har funderat på att prova Dermalogicas produkter, och kitet innehåller allt detta:



• Essential Cleansing Solution 60ml

• Multi-Active Toner 60ml

• Gentle Cream Exfoliant 10ml

• Intensive Moisture Balance 22ml

• Soothing Eye make-Up Remover (prov)

• Intensive Moisture masque (prov)

Generöst med produkter alltså, och i inte allt för små förpackningar dessutom. Men det bästa är att jag hittade kitet för endast 252,50 kronor på Strawberrynet! Helt otroligt billigt för allt detta! :O Jag slog såklart till direkt! ;) Necessärerbjudanden med mycket mindre förpackningar brukar vara dyrare liksom, och detta kit kostar ju ungefär lika mycket som en endaste mascara, vilket kap alltså!

Sedan är mitt läppbalsam nästan helt slut, och därför behövdes det ett nytt sådant också. Detta från Murad blev det, därför att jag blev riktigt sugen på det efter att ha läst strålande recensioner på Makeupalley om det ;)



Så nu är det bara att hoppas att dessa produkter som jag har köpt är lika bra för mig som de är för många andra! =D

16 comments:

Anonymous said...

Oj! Här vart det snabba affärer! :)
Ja kiten är verkligen förmånliga! Min lilla Special cleansing gel räckte i över ett halvår! Men då skall just Special cleansing gelen vara extremt dryg också!

Anonymous said...

Ja, prova-på-kiten är jättebra. Det var så jag först kom i kontakt med produkterna =D

Rouge said...

Nyans: Japp, jag var bara tvungen att passa på, för det var så enormt billigt för så mycket produkter som jag dessutom funderat på att köpa länge! =D Perfekt timing dessutom då allt här hemma är påväg att ta slut ;) Hehe, så ofta det blir så för mig, ja att massa saker tar slut samtidigt ;)

Oj det var inte dåligt länge det! ;) Yes har läst att den ska vara sådär jättedryg! =)

S: Hoho, jaha! ;) Ja det verkar riktigt super ju! =D Blir spännande att testa allt! =D

Anonymous said...

Spännande att testa nytt. :)

Anonymous said...

hur mycket har du kvar att ditt studiebidrag efter dessa inköp muppi ^_^

Rouge said...

Käthe: Japp verkligen! Och ett helt gäng med produkter samtidigt är alldeles förträffligt hihi ;)

Arre: Tja, detta var superbilligt
ju 252,50 kronor för alla de hudvårdsprodukterna, och lip balmet för 98 ;) Hehe men visst är det inte mycket kvar på kontot nu, men studiebidraget för den här månaden kommer om 3 dagar! =D Och det är ett saftigt sådant också! =D Woho! =D

Anonymous said...

Detta får mig att tänka på att man kanske skulle köpa annat än det som finns på ICA.. ;)

Rouge said...

Hihi, ja det brukar löna sig ;)

Anonymous said...

åhh jag har själv funderat på att testa detta, men är lite feg att beställa i från andra länder än sverige. Brukar du beställa i från strawberrynet ofta? Och brukar det gå bra??

Rouge said...

Kika: Jag har beställt från strawberrynet massor av gånger, och jag har aldrig stött på några problem. =D

Dock ska man ju veta att man kan råka ut för att betala tull på sina produkter, och det har hänt mig många gånger. Tullen får du betala när du hämtar ut paketet, och då får du ett kvitto på det. Detta kvitto kan man sedan scanna in, och bifoga i ett mail till dom, där du vänligt förklarar att du tyvärr fick betala tull. Då sätter dom in så mycket pengar som du fick lägga ut på tullen. Och detta sker inom två veckor! =)
(Du behöver absolut inte uppge nått kontonummer eller så för detta, utan det sker automatiskt)

Jag har tjänat väldigt mycket på att beställa därifrån, eftersom många saker är enormt mycket billigare där! Jag tycker att du ska prova om du har en scanner, eller lätt kan få tillgång till en. För då vet du ju att du kan få tillbaka dina tullpengar. =)(Det ska dock sägas att dom är inte skyldiga att betala tillbaka tullen till dig, men om man gör sig besväret att skicka ett mail med bifogat kvitto så gör dom det av vänlighet helt enkelt.) Jag har alltid fått tillbaka min tullavgift utan några som helst problem =) Kundservicen därifrån har alltid vart fenomenalt bra dessutom! =D Och varorna har alltid varit jättefint inslagna! =D

Anonymous said...

Hej. Jag undrar om det går för sig att jag lånar texten du skrivit precis ovanför här, om hur man slipper tullen, och publicerar i min blogg (och självklart skriver att den kommer från dig).

Jag skriver lite om webshoppar i min blogg ibland, och har märkt att det är många som undrar över just tullen från Strawberrynet :)

Anonymous said...

Jag måste nod testa Dermalogicas produkter. Är det att rekommendera tycker du?

Rouge said...

Sofia: Jamen visst får du det! =D Har själv tänkt att skriva ett inlägg om strawberrynet (som är lite mindre babbligt, och mer strukturerat än min lilla kommentar här hihi ;)), eftersom jag också vet att det är många som undrar om strawberrynet och tullen! ;)

Rouge said...

Mia: Har inte testat Dermalogica förut ;) Det var därför jag slog till på det här fina kitet ;) Och för att alla mina hudvårdsprodukter kände för att ta slut samtidigt ;) Men jag har läst mycket bra omdömen i recensioner från makeupalley.com, och så har jag hört mycket positivt om Dermalogica i bloggosfären. Därför blev jag jättesugen på att testa det själv, och naturligtvis kommer jag publicera recensioner på alla produkterna här i bloggen när jag har testat allt! =D

Anonymous said...

haha! du är allt för söt muppi! håll mig uppdaterad, har själv funderat på dermologica till och från läänge nu! puss puss babe.. Linda

Rouge said...

Linda: Hihi, tack ;) Of course, när paketet kommer så ska här testas som bara den hehe! ;) pusspuss sweetie! =D