Thursday, January 25, 2007

Dermalogica

Nu försöker jag få ut de sista dropparna av min ansiktsrengöring, och min fuktkräm är är det inte jättemycket kvar av heller, men den känns för lätt nu i kylan. Köpte den i somras då det var värmebölja, och då var den så lätt, skön, sval och återfuktande. Sedan har den en sådan lyxig konsistens, och luktar himmelskt också ;)

Jag behöver alltså lite nytt på hudvårdsfronten, och har snöat in mig rätt mycket på Dermalogica. Har läst många recensioner på bland annat Intensive Moisture Balance Cream som jag tror skulle passa min torra hy, och den har fått mycket bra kritik. Men lite förvirrande är det allt för vissa säger att den är så skön för att den inte är för fet (fet och klibbigt, och sjunker inte fort in i huden är min största noja vad det gäller krämer) och funkar bra under makeup, och andra säger att den är alldeles för kraftig. Sedan finns det deras Skin Smoothing Cream, och den är för normal till torr hy. Och den kanske också skulle vara något för mig, om den föregående är för fet och kraftig.

Någon Special Cleansing Gel blir det inte heller, därför att den verkar inte vara rätt för min hudtyp. Men istället kanske det blir Essential Cleansing Solution, för den verkar vara en rengöring som passar min torra och något känsliga hy.

4 comments:

Anonymous said...

Älskar intensive moisture balance! Testa ett dry skin kit. De är inte speciellt dyra och produkterna som kommer med brukar ändå räcka länge!

Rouge said...

Åh, bra tips! Ska ta och leta upp ett sådant då! =D

Miamaia said...

Jeg har brukt Dermalogica i ca. hundre år (vel, siden 1999), og har tørr hud. Jeg synes faktisk at Intensive Moisture Balance har en lettere konsistens enn Skin Smoothing Cream, og ingen av dem er spesielt fete. Jeg bruker dessuten Ultracalming Cleanser, og gjerne Skin Hydrating Booster under kremen (SSC er best, synes jeg).

Rouge said...

Jaha, vad bra! =D Tack så mycket för den informationen :D Låter riktigt riktigt bra ju! =D