Thursday, January 11, 2007

För litet badrumsskåp! Typiskt...

Nu känner jag mig ännu mer sugen på Dermalogicas special cleansing gel, för den verkar ju vara alldeles superb, och jättesnäll och mjukgörande för huden. Men mitt badrumsskåp är litet och proppfullt förstås, och det finns inget där som behöver slängas. Därmed inser jag att det inte finns några möjligheter för Dermalogicaflaskan att få plats där, och det är ju såååå typiskt. Har ingen lust att gräva ner något sådant som man använder varje dag i en necessär heller...

Chanels rengöringskrämsförpackning är designad så att den inte tar någon plats alls däremot, och så är själva förpackningen mindre förstås...

Hehe, jag borde verkligen införskaffa större badrumsskåp, sminkjunkie som jag är! ;)

4 comments:

Anonymous said...

Va kul att du gillar min blogg. Jag har precis börjat läsa din och den är jättebra. Jag länkade precis till den i min blogg :) Hoppas det var ok.
Jag köpte först prova-på-förpackningen och nu när jag har köpt allting i orginalstorlek fyller jag på dom små förpackningarna så har jag dom stora förpackningarna i garderoben, så finns det plats för ännu mer i mitt redan överfulla badrumsskåp :)

Rouge said...

Vad roligt att du tycker om den! Ja visst är det okej! ;) Jaha, vad smart hehe! =D

Anonymous said...

hej! det är caféelitsnina :) du är typ min nya sminkguru, så jag måste fråga dig en viktig sak: har du något bra tips på concealer?

Rouge said...

hihi, hej där! =D haha, vad roligt! ;) Just nu använder jag Helena Rubinsteins Magic Concealer, och den är det bästa cocealern jag har provat hittills (och jag har provat en hel del om man säger så: ysl, dior, mabyline, MAC, Max Factor, osv)den är flytande, och den mest täckande flytande concealer jag har provat. Den är lättapplicerad, och förpackad i en hygienisk typ, och det är ju fräscht ;) Den är inte den perfekta concealern, men den gör ett bra jobb med att täcka och ljusa upp! Den håller bra under dagen också, men självklart ska man ha en bra återfuktande ögonkräm under, och gärna primer under foundationen, och sedan cocealern ovanpå för att det ska hålla riktigt bra.

Concealers i kakform som tex MakeUpStores Cover All Mix ska ju täcka bättre än flytande concealers, men jag har inte velat prova någon sådan eftersom de är mer svårapplicerade, lätt att det blir för tjockt lager och att det snabbt blir "kakigt" och torrt under ögat, vilket gör att det ser mindre naturligt ut. (Har ju själv torr hy dessutom ;))

Hehe, själv är jag ständigt på jakt efter den perfekta concealern, men jag är i alla fall nöjd med den jag har nu! Så det är den jag kan rekommendera =D