Wednesday, January 10, 2007

Byta eller inte byta ansiktsrengöringskräm? Det är frågan...

Min härliga rengöringskräm Précision System Hydratation La Creme från Chanel har tagit slut, och den har jag varit nöjd med. Hyn blir mjuk efter rengöring, och jag gillar krämens fräscha konsistens och doft. En fräsch och skonsam rengöringskräm helt enkelt. Men jag är lite nyfiken på Dermalogicas Special Cleansing Gel, därför att den kanske är ännu mer skonsam och rengör effektivare än Chanelkrämen. Den kanske alltså är ännu bättre för min torra och lite känsliga hy. Så frågan är: ska man köpa en ny rengöringskräm från Chanel som man vet fungerar bra, eller ska man prova något nytt som kanske är ännu bättre? (eller kanske inte fungerar alls för mig) ;)

Tja, jag har svårt att bestämma mig i alla fall... Dermalogicas förpackning ser så tråkig och apoteksaktig ut, därmed inte speciellt tilltalande alltså. Flaskan med sina 237 ml som finns att köpa på Strawberrynet verkar så himla stor och klumpig, och mitt baddrumsskåp är inte speciellt rymligt, och kanske att den är oparfymerad också och luktar plast. Hehe, många förutfattade meningar från mig ;)


6 comments:

Anonymous said...

Jag har Special Cleansing Gel, och jag älskar den! :) Den är jättebra. Dermalogica har verkligen gjort min hy bättre.

Rouge said...

hihi, ja det låter ju väldigt lovande! =D Har läst en hel del bra om den också! Så man kanske ska passa på att byta regöringskräm trots allt! =D

Anonymous said...

Jag har precis börjat använda Special Cleansing Gel och jag blev kär i den direkt. Läs gärna min recension. http://makeitup.blogg.se/

Rouge said...

Oj, vad bra! =D Ska allt ta och läsa din recension då! =D

Anonymous said...

Var inte heller speciellt intresserad utav Dermalogica just för att de såg så himla tråkiga ut! Det var först efter att min hudterapeut "tvingat" på mej lite produkter som jag blev Dermalogica-frälst. Här är det verkligen insidan som räknas!
Speciellt stor och klumpig skulle jag inte säga att rengöringen är men frågan är om just Special cleansing gel passar din hy då den kanske blir lite för stark.

Rouge said...

hehe, jasså! ;) Tja, det var ju tur att din hudterapeut gjorde det då! ;)

Oh, oki ;) Tack så mycket för att du nämnde det, väldigt bra att veta ju! =) För en rengöring som är för stark för ens hy är ju verkligen inte alls bra! =)