Thursday, January 18, 2007

Dagens Makeup...

... gjordes i all hast innan tentainlämningen. Det blev en riktig snabbvariant idag på cirka sju minuter, eftersom det fixades med tentan hela morgonen.

Ansiktsvatten: Laura Mercier Perfecting Water Rich (baddades lätt i hela ansiktet för att snabbt fräscha upp)

Primer: ModelCo's Face Base (mycket fuktigivande, tog denna för att jag endast skulle ha löspuder ovanpå och för att jag inte hann applicera fuktkräm och ögonkräm, annars är den alldeles för oljig ovanpå fuktkräm och under foundationen, verkar inte spela någon roll hur lite jag än tar av den, men som en snabb lösning på morgonens fuktbehov är den super)

Concealer: Helena Rubinstein Magic Concealer (täcker bra och ljusar upp, applicerades under ögonen och i ögonvrån för att pigga upp ögonen, och sedan på näsvingarna)

Löspuder: Chanel Poudre Universelle Libre (bästa löspudret jag har provat, så finmalt och ger ansiktet en helt underbar lyster, piggar verkligen upp (bara detta pudret gör stor skillnad då man ser så glåmig och grå ut som jag gör efter för mycket tentapluggande) och ansiktet hålls matt hela dagen, älskar detta puder!)

Rouge: Chanel Iréelle Blush - Bebop (alldeles lagom rosiga kinder, och omöjlig att misslyckas med i farten eftersom det är såpass subtilt)

Mascara: Helena Rubinstein Lash Queen - Wild Black (också denna är svår att misslyckas med, eftersom den är så lättapplicerad, bra konsistens och bra borste som snabbt fångar upp alla fransar)

Klart!

2 comments:

Anonymous said...

Nu blev jag allt sugen på primern från Model Co!

Rouge said...

Hoho! =) Tja, den är en bra snabblösning om man har riktigt bråttom på morgonen. Men den slår ju absolut inte ett riktigt underlag förstås ;) Annars använder jag alltid Chanels Primer Base Lumière, den ger ett mjukt fräscht underlag, och det blir matt samtidigt som huden får lyster. ModelCo's primer gör annars så att mitt ansikte blir oljigt, så den är ingen hit när man sminkar sig som vanligt.