Friday, March 30, 2007

Recension: Dr. Hauschka - Hand Crem

Yes, jag tänker redan recensera denna produkt, för jag tyckte den gav mig ett glasklart intryck som knappast kommer förändras med tiden, och därör recenserar jag efter att endast ha använt den en gång! ;) Mycket ovanligt för att vara mig! ;

Jag smörjde på denna på mina stackars torra händer häromdagen, och den var krämig och skön (men gick in fort i huden, och kladdade inte), och verkligen reparerade torra huden och lugnade den, och gjorde händerna hur lena och fina som helst! Men det bästa är att det känns som den jobbar på djupet, och att den håller händerna mjuka så länge! =D Det har gått två dagar nu, och mina händer är jättefina och mjuka fortfarande! =D Andra handkrämer gör händerna mjuka för tillfället (endast ett par timmar med vissa, men sedan blir de snabbt torra igen. Men den här krämen har verkligen gjort under för speciellt riktigt torra områden på mina händer, som inget har lyckas råda bot på tidigare! =D Som huden mellan tummen och pekfingret till exempel! =D

Som sagt så går den snabbt in i huden, och man kan snabbt ta i andra saker utan att kladda ner dem, eller att det känns läskigt. Jag vet inte hur man ska förklara det men den här lena känslan uppkommer inte på en gång, huden känns fortfarande ja som man har kräm på den fast det är inte kladdigt eller störande på något sätt, och det känns inte som nått ligger som en hinna över huden heller utan det känns som att den har gått in. Mycket underligt, och jag vet inte om ni förstod mer än jag av föregående rader. ;) Tja, men det viktiga är ju att det inte känns kladdigt, och äckligt, och att man kan ta i saker snabbt efter, och det kan man som sagt!
Dock är jag inget fan av den starka örtdoften som krämen har, och inte heller den gula skumma färgen heller. Metalltuben är ju inte jättesnygg, MEN ja, alla dessa saker struntar jag i! För den gör under för mina torra, känsliga händer! Högsta betyg från moi blir det minsann!

Betyg:

R R R R R



Dr. Hauschka - Hand Cream



2 comments:

Anonymous said...

Ja dina händer såg onekeligen oemotståndliga ut! ;)
Verkligen jätte fina och det gorgeous nagellacket gjorde ju inte annat än att hjälpa till :D
Jätte skoj att du hittat en bra handkräm sweetie! Tror jag ska tipsa J om den, nu när han har så fruktansvärt torra händer :O
Puss

Rouge said...

Thx! ;) Ja så skönt att den verkligen reparerar händerna! =D Hihihi, mmh! =D det är verkligen oemotståndligt! ;)

Ja! ;) Så bra att ha! =D Ja, det borde du verkligen göra, han behöver det ju verkligen när han är ute så mycket i kylan! ;) pusspuss