Friday, May 11, 2007

Favoritconcealers!

Det har ju vart lite dåligt med uppdateringar, och detta är på grund av att internet har krånglat och dött stup i kvarten. Mycket irriterande men det verkar ha lugnat sig nu i alla fall, så jag passar på att bjuda lite concealerfavoriter! ;) För en riktigt bra concealer är ju ett måste i necessären! ;)





Helena Rubinstein - Magic Concealer: Denna concealer använder jag för att täcka de mörka ringarna under ögonen, men också i ögonvrån för att ljusa upp där med. Vad som gör denna concealer riktigt bra är att den är väldigt tunn, men täcker oerhört bra och ljusar samtidigt upp mörkret ordentligt! ;)





Lancôme - Effacernes Longue Tenue: En concealer som är något tjockare i konsistensen, och mer återfuktande i konsistensen. Jag tycker att denna concealer borde täcka mina de mörka ringarna underögonen bättre än Magic Concealer pga ovanstående anledningar. Men det gör den inte, konstigt nog, och den ljusar inte upp på samma sätt heller. Den täcker helt ok, men inte alls lika bra som Magic Concealer.

Men vad den däremot är GRYM på är att få fäste vid och på näsvingarna, där diverse rödheter befinner sig. Den får fäste, och täcker jättebra där. Just på mina näsvingar är det nästan inget som får fäste, speciellt på den ena av dem och det är väldigt underligt eftersom jag inte direkt är torr där efter fuktkräm och primer.

7 comments:

Anonymous said...

Jag satsar på ett billigare alternativ. Mabylines för ca 80:- är perfekt ton för min hud. och så håller den hela dagen. (min aldra bästa sminkprodukt ^^)

Malin said...

Hur funkar Magic under ögonen när det gäller att lägga sig i veck och så? Jag som är HELA TRETTIOTVÅ år måste ju tänka lite på sånt.;)

Rouge said...

Lotte: Hoho! ;) Ja den är bra ja! =D Jag använde just den concealern för ett par år sedan faktiskt, mycket prisvärd! ;)

Malin: Hehe, I see! ;) Tja, jag är ju själv rätt torr under ögonen, så på vintern kan jag också få lite veck under ögonen sådär då det är riktigt kallt ^^

Magic Concealer är något torr i konsistensen faktiskt, vilket inte är bra för torrhetslinjer under ögonen. MEN, min Dermalogia - Intensive Moisture Balance (egentligen ansiktskräm ju, men den är fabulous som ögonkräm också!) råder bot på torrheten under ögonen och gör så att concealern lägger sig perfekt! ;)

Anonymous said...

De låter värda att prövas. Är jsut nu på jakt efter den perfekta concealern. Vilka färger har du på dessa?

Rouge said...

Emelie: Japp det tycker jag; speciellt HR för det är den bästa jag har provat hittills för mina mörka ringar som är en bieffekt av alldeles för mycket nattugglande! ;) Jag har de ljusaste på båda: nyansen 01 (tror de heter 01 någonting på båda) alltså!

Anonymous said...

Okej, vad typiskt. Strawberry har inte de ljusaste inne just nu :( Tycker det är ofta som de bara har mörkare färger. Aja..får vänta då. Tack för hjälpen :)

Rouge said...

Tråkigt.. Tja, det verkar vara som de ljusare färgerna tar slut snabbt då de väl finns inne tycker jag det verkar som! :O Inte bra! ;) Varsågod! ;)