Sunday, April 29, 2007

Recension: Lumene - Tender Drops - Soothing Night Cream

Denna kräm lovar dessa saker på förpackning:

"Lugnande nattkräm för känslig hy som lätt blir röd. En fylligt mjuk nattkräm som lugnar och vårdar känslig hy. Krämen som innehåller bio-calming complex lindrar den stramande känslan och gör huden mjuk och elastisk. De nogrannt utvalda ingredienserna stärker huden och dess känsliga kapillärer, samt förhindrar fukten att försvinna ur huden. Regelbunden användning minskar rodnad. Oparfymerad och innehåller inga färgämnen. Dermatologiskt testad. Applicera på rengjord hud på kvällen."

Och den håller faktiskt vad den lovar, och framför allt så är den verkligen REJÄLT återfuktande, och det är min torra och känsliga hy otroligt glad över. Man vaknar upp med ett ansikte som är alldeles otroligt mjukt och återfuktat på djupet, och huden blir mer elastisk och mjuk också eftersom stramandet verkligen har försvunnit helt! Dessutom minskar min rödblossighet en hel del också, och det är förstås riktigt bra!

Konsistensen är som förpackningen förtäljer; väldigt fyllig och rik, och rättså kompakt. Det är allså en riktigt tjock och rejäl kräm, och det är så jag vill ha mina nattkrämer, eftersom krämer i denna stil tenderar att göra mest för min torra, känsliga hy, och verkligen ge allt fukt och fett som den behöver. Dessutom verkar den lugnande och svalkande på huden, och det är riktigt trevligt. =)

Eftersom krämen är tung får man också räkna med att den är ganska kladdig, men jag tycker att den definitivt är uthärdligt kladdig för att vara en sådan här kräm. Kan ju kännas lite som den ligger ovanpå huden precis när man applicerat den, men den största delen av krämen sjunker in inom fem minuter ungefär. På grund av detta så inser man ju att denna kräm är alldeles för tung för de med fet hy, och alltså så är denna kräm för oss med torr och känslig hy.

Nu när sommarvärmen börjar komma kan denna kräm vara något tung även för mig som har torr hy, men vad man då kan göra är att använda en något mindre mängd av den än vanligt.

För att sammanfatta så är denna kräm verkligen en riktigt magnifik nattkräm, som har gjort väldigt mycket för min hy, på grund av att den har ökat fuktnivån enormt mycket, och gjort den riktigt riktigt mjuk och elastisk. Jag är extremt nöjd! =D Att den endast kostar 140 kronor är verkligen toppen också, ett solklart budgetfynd alltså! Självklart blir det högsta betyg!

Betyg:

R R R R R

2 comments:

Anonymous said...

hehe,. äntligen! jepp en super kräm är det verkligen! funderar du på tt testa dagkrämen också eller? haha, fast jag kan tänka mig att du är väldigt förälskad i din dermalogica :) //L

Rouge said...

L: Ja, äntligen indeed. Efter att ha testat så många nattkrämer som inte riktigt har varit som jag vill ha dem, och inte tillräckligt återfuktande osv!

Hihi, nej dagkrämen känns inte så frestade, känner inte för att byta till den från dermalogicas superba intensive moisture balance! ;)Den är ju krämernas kräm för mig! ;)