Wednesday, December 27, 2006

En sminkblogg till?!

Sminkbloggar är ju inget ovanligt förekommande, och varför startar jag upp ytterligare en blogg om smink?

Jo, därför att jag är värsta sortens sminkjunkie förstås; jag älskar framför allt lyxiga förpackningar med innehåll av hög kvalité, prova nya produkter, hur man med smink kan skapa olika effekter i ansiktet, smink i pärlemorskimmrande nyanser, rosigt rosa rouge, lyxiga krämer och lotions, ansiktsmasker, peeling, och jag kan rada upp saker i evighternas evighet och därför är det väl bäst att stanna där. =)

Men framförallt anser jag att man aldrig kan få nog av olika människors tänkande och tyckande om smink. Genom att läsa olika uppfattningar om produkter man är intresserad av till exempel, kan man bilda sig en egen uppfattning om produkten och bestämma om man ska satsa på den eller inte. Vilket smink som passar ens hudton och hudtyp är ju väldigt individuellt, och det är inte alltid speciellt lätt att hitta rätt i djungeln av produkter. Därför vill jag bidra med min erfarenhet, och åsikter om smink- och skönhetsprodukter, och det kanske kan vara till någon hjälp i denna mångfald av skönhetsprodukter.

6 comments:

Anonymous said...

Hej och välkommen! skall bli jättekul att läsa vad du har att kommentera, resencera och tisa om!

Anonymous said...

Hej! Jag har saknat sminkbloggar som faktiskt känns aktuella och roliga och din verkar vara just så bra. Hamnar på favoritlistan direkt!

Rouge said...

Sandra och Towe, tack så jättemycket! =D Vad roligt att ni har hittat hit och att ni tycker om bloggen! =D

Anonymous said...

En sminkblogg till? Nej, det är snarare en sminkblogg till! Det är ju jättekul, det är modebloggarna som borde förvandlas till sminkbloggar ;)

Linn said...

Hej och välkommen=) Ser fram emot att läsa här och hoppas du trivs på bloggmarknaden=)

Wilda said...

Vad säger du om traditionell burmesisk make up?

// Wilda
http://wilda.blogg.se/2010/january/traditionellt-smink-fran-burma.html